Aquest divendres, 9 de novembre, s'ha inaugurat l'exposició Muzio Clementi, the Father of the Pianoforte al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, on romandrà oberta fins al 24 de novembre. Aquesta exposició, presentada inicialment al Palau de la Música Catalana dins del marc del Concurs Internacional de Música Maria Canals, surt per primera vegada com a exposició itinerant i amb la voluntat d'arribar a diferents espais i públics.
Davant d'una nombrosa concurrència, entre
la qual molts alumnes del conservatori, l'adjunta a l'Equip directiu, Cristina
Morales, i la presidenta de l'Associació Muzio Clementi de Barcelona, Anna
Cuatrecasas, han senyalat la importància de l'esdeveniment i han agraït a cada
part l'interès i l'esforç per convertir el projecte en un fet.
Com a convidat de luxe ha intervingut el
doctor Norbert Bilbeny, Catedràtic d'Ètica a la Facultat de Filosofia de la
Universitat de Barcelona, que ha fet una breu però profunda ponència sobre el
sentit de la música, en línia amb la fenomenologia musical propugnada per
Sergiu Celibidache.
Marina Rodríguez Brià, comissària de
l'exposició ha fet un breu repàs del contingut de l'exposició i ha interpretat
dues obres de Clementi en el piano Bechstein que presideix l'aula Peixera del
conservatori.
Les pròximes activitats paral·leles a
l'exposició seran unes classes magistrals per a l'alumnat de piano del
conservatori, amb un fortepiano de taula Collard & Collard, late
Clementi, Collard & Collard, fabricat a Londres el 1843, i una conferència-concert a càrrec de
Marina Rodríguez Brià, que tancaran la mostra el dissabte 24 de novembre.
Cristina Morales, adjunta a la direcció del Conservatori i Víctor Cuatrecasas, Marina Rodríguez Brià, Joan Josep Gutiérrez i Anna Cuatrecasas, membres de l'AMCB. |
Intervenció del Dr. Norbert Bilbeny, Catedràtic d'Ètica a la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona. |
Fotos: Guillem Solé Giralt
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada