El dijous 26 de
juny va cloure el cicle de concerts Ressonàncies del temps. El piano
Érard de la Fundació, en diàleg, organitzat per l’Associació Muzio
Clementi de Barcelona i la Fundació Julio Muñoz Ramonet. Aquest cicle ha servit
per presentar la restauració del piano Érard de la mateixa Fundació, impulsada
per la nostra Associació i realitzada pel mestre pianer Jaume Barmona.
Cada concert va estar
precedit de breus conferències que situaven i posaven en relleu diferents
aspectes relacionats amb l’instrument, el repertori o el palauet on es troba el
piano.
El primer recital, Presentació del piano Érard de la Fundació Julio Muñoz Ramonet, va ser a càrrec de la pianista Marina Rodríguez Brià, membre de l’AMCB i estudiosa del piano a Barcelona. Va oferir un programa constituït per obres de Muzio Clementi, Felip Pedrell, Matilde Escalas i Erik Satie. La seva àgil presentació de les obres i la seva magnífica interpretació van captivar i emocionar el públic. La conferència inicial va anar a càrrec de Joan Josep Gutiérrez, vicepresident de l’Associació, que va parlar del piano Érard i de la seva història.
El pianista Emili
Brugalla va oferir el segon concert, Sons
de Barcelona: El Piano Érard en diàleg amb la ciutat, que va estar constituït per obres de Granados i de Mompou, brillantment
interpretades. La musicòloga Imma Cuscó va introduir la sessió amb una
conferència ben elaborada en què relacionava l’instrument i el repertori amb
els sons de la Barcelona de finals del segle XIX i principis del XX.
El darrer recital, Virtuosisme i Poètica: Liszt, Chopin i Mendelssohn al Piano Érard, va anar a càrrec de la pianista Ester Lecha, que va oferir un repertori de pianisme romàntic amb obres de Mendelssohn, Chopin i Liszt, precedit d’un Preludi i Fuga del Clave ben temperat de J. S. Bach, tot interpretat amb una gran tècnica i musicalitat. Lecha va introduir les obres lligant el sentit del programa. La xerrada inicial la va protagonitzar la historiadora de l’art Mireia Freixa, que va parlar dels pianos a les cases i va captar l’interès del públic amb la seva naturalitat.
En els tres actes es va
omplir completament la bella sala del piano, un espai íntim d’una casa que està
a l’espera una imminent reforma que la obrirà definitivament a la ciutadania.
El primer pas, però, ja s’ha produït amb la recuperació del gran piano de 1882.
Barcelona compta a partir d’ara amb un nou i magnífic instrument històric.
![]() |
Marina Rodríguez Brià |
![]() |
Emili Brugalla |
![]() |
Ester Lecha |
![]() |
Saló del piano |
![]() |
Piano Érard |
.jpeg)

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada